دوره 6، شماره 4 - ( زمستان 93 1393 )                   جلد 6 شماره 4 صفحات 66-74 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zareei mahmoodabadi H, Sedrpooshan N. The The relationship between spiritual intelligence and components of burnout in female teachers . tkj. 2015; 6 (4) :66-74
URL: http://tkj.ssu.ac.ir/article-1-384-fa.html
زارعی محمودابادی حسن، سدرپوشان نعیمه. رابطه هوش معنوی با مولفه‌های فرسودگی شغلی در معلمان زن. فصلنامه علمی تخصصی طب کار. 1393; 6 (4) :66-74

URL: http://tkj.ssu.ac.ir/article-1-384-fa.html


استاديار دانشگاه یزد ، zareei_h@yahoo.com
چکیده:   (4441 مشاهده)
مقدمه: هوش معنوی، توانایی به کارگیری و بروز ارزش‌های معنوی است به گونه‌ای که موجب ارتقای کارکرد روزانه و سلامت جسمی و روانی فرد می‌شود. هدف این پژوهش بررسی رابطه بین هوش معنوی با مولفه‌های فرسودگی شغلی در معلمان زن شهر یزد بود. روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بود، جامعه پژوهش شامل تمام معلمین زن شهر یزد بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای تعداد 133 نفر انتخاب شدند سپس ‌پرسشنامه هوش معنوی و پرسشنامه فرسودگی شغلی بر روی آنها اجرا گردید. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که بین فراوانی و شدت خستگی عاطفی و فراوانی و شدت مسخ شخصیت با هوش معنوی رابطه منفی و معنی‌دار وجود دارد(01/0>P) و بین فراوانی و شدت عملکرد شخصی با هوش معنوی رابطه مثبت و معنی‌داری وجود دارد(01/0>P)، ولی بین فراوانی و شدت درگیری با هوش معنوی معلمان رابطه‌ای یافت نشد(05/0
واژه‌های کلیدی: هوش معنوی، فرسودگی شغلی، معلمان
متن کامل [PDF 476 kb]   (1233 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۲/۸/۱۳ | پذیرش: ۱۳۹۳/۲/۱۶ | انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۱۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه طب کار می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Occupational Medicine Quarterly Journal

Designed & Developed by : Yektaweb